Innan jag visste

silhouette of train

(Fotograf floato)

Det började för så länge sedan.
Långt långt innan jag ens hade en föreställning om att det var någonting som hände.
Den lilla förändringen.
Jag tror att det var långt innan min mamma ens hade en föreställning om vad det var för någonting som hände.
Så subtila förändringar.
Var det där verkligen en förändring eller har det alltid varit så?
Men vad konstigt han sa nu, eller har han alltid sagt så?

Det började innan jag visste att det var en helt ny väg vi hade börjat gå.
Om jag hade försökt fantisera.
Då.
Så skulle jag aldrig ha lyckats ta mig i närheten av vart den vägen idag har lett oss.

Det var så länge sedan.
Då innan jag visste.

Kommentera

